Algemenemarkt.nl

Altijd een online helpende hand

Misschien herken je jezelf wel in de volgende situatie. Je bent naar iets op zoek op een website, maar nergens kom je enige nuttige informatie tegen. Langzaam maar zeker raak je gefrustreerd en de adertjes in je nek beginnen zichtbaar te kloppen. Wat doe je dan? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb een hekel aan zo’n contactformulier waarbij je jouw vraag stuurt en wellicht volgende maand  antwoord krijgt. Daarnaast ben ik ook geen fan van bellen. Dan krijg je eerst weer wachtmuziek te horen. Als je dan eindelijk aan de beurt bent, weet je de vraag niet meer. Er moet toch een oplossing zijn? Het moet toch makkelijker kunnen?

Positief verrast!

Afgelopen week had ik weer zo’n irritatie moment. Ik moest het een en ander regelen voor mijn werk, maar het lukte steeds maar niet. Elke keer als ik dacht te begrijpen, las ik verder en was ik weer compleet de weg kwijt. Plots hoorde ik een geluidje. Eerst wist ik niet goed waar het vandaan kwam, totdat ik linksonder de webpagina keek. Daar stond een chatscherm open. Een persoon aan de andere kant vroeg aan mij of ik misschien vragen had. Positief verrast legde ik de beste man uit hoe de vork in de steel stak. Binnen een paar minuten kwam hij met een duidelijk antwoord waardoor ik eindelijk weer verder kon met bestellen. Eindelijk was ik snel geholpen zonder dat ik een formulier in moest vullen of mijn mobiel erbij moest pakken.

Online chatten met werknemers

Onder de indruk van dit online chat systeem besloot ik mezelf wat te verdiepen. Wat was dat precies voor systeem en hoe werkt het? Ik kwam erachter dat het Live Chat heet. Blijkbaar plaatsen steeds meer webshop eigenaren deze handige tool op hun pagina’s. Aan de andere kant van de Live Chat zit regelmatig een werknemer van het bedrijf. Zij hebben de nodige kennis en expertise om je direct verder te helpen. Ik was helemaal flabbergasted. Nog nooit eerder heb ik zo’n Live Chat gezien. Hoe ideaal is het om online direct een helpende hand te hebben. Geen uren meer wachten op een duidelijk antwoord: je hebt vaak binnen een kwartier al een reactie.

Blijkbaar erg populair

Ik dacht dat ik echt iets heel bijzonders was tegenkomen. Het eerste moment dat we weer met de vriendengroep bij elkaar kwamen, vertelde ik het bovenstaande verhaal in geuren en kleuren. Ik was echt overtuigt dat ik iets unieks had gevonden. Het tegendeel was echter waar. Mijn maten vertelden mij dat Live Chat al best wel lang een ding is en dat ze het eigenlijk zelf nog niet eerder hadden geprobeerd. Ik stond met mijn mond vol tanden. Was ik dan al die tijd zo blind geweest voor deze handige chatfunctie? Toen ik benadrukte hoe makkelijk Live Chat is, besloten mijn maten de volgende keer ook deze chat te gebruiken.

Dus ben jij misschien al bekend met Live Chat, maar heb je het nooit eerder gebruikt? Tijd dat daar verandering in komt! Probeer de volgende keer Live Chat gewoon uit. Het zal je zeker op een positieve manier verbazen als online helpende hand!

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2018 Algemenemarkt.nl

Thema door Anders Norén